Tristan eller om det är jag

fortsätter att vara psykohundmagneter. I morse när vi gick vår prommis såg jag på håll en kvinna/tant med någon schäferliknande historia (hund) när vi närmade oss kopplade hon sin hund. Bra tänkte jag men tog i alla fall Tristan på andra sidan om mig, dvs bort från hunden. Tristan går snällt vid min sida och när vi passerar gör den andra hunden jordens utfall mot Tristan. Tristan är inte sen att morra och skälla tillbaka.. Kvinnan fick efter många om och men ordning på sin hund och vi fortsätter att gå när hunden gör ännu ett utfall och drar denna gång omkull sin matte och hon flyger som en vante efter hunden. Lyckligtvis hade vi kommit en bra bit från dem... Huu vill inte ens tänka på vad som hade hänt om hunden slitit sig helt och hållet.. Kan man inte ens hålla i sin hund kanske man borde skaffa sig en mindre?


Kommentarer
Postat av: La famiglia

Mindre hund, eller en annan sort. Vad sägs om en mukishund från Ikea?

Postat av: molle

usch och fy...

tur att inget hände

2008-10-08 @ 20:38:40
URL: http://bobmarleys.wordpress.com/
Postat av: Helena o Tosca

Eller kanske satsa på lite träning med sin hund.

Suck vilka hundägare det finns.

Skönt att ni kommit en bit ifrån.

2008-10-08 @ 20:59:23
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Ja visst är det sorgligt...tyvärr så finns det alldeles för många som skaffar sig helt fel hund...eller "rätt" hund men tränar inget med den...sorgligt och synd om hundarna

Må gott

2008-10-08 @ 22:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback