Fire fire fire

I torsdags var jag och min kollega Y på brandutbildning via jobbet. Vi fick släcka bränder med både skumsläckare, kolsyresläckare och brandfilt. Jätteroligt men jättekallt. Hade jättemycket att göra på jobbet så jag fick skynda mig i väg till brandutbildningen för att inte komma för sent. Tänkte inte då på att vi skulle vara ute så jag gick i endast jobbarkläder. *brr* Lyckligtvis fick vi i alla fall ha overaller på oss när vi släckte elden så det blev lite mindre kallt.

På tal om jobbet så ska alla anställda på sjukhuset få nya identitetskort. Tidigare har vi hade "badges" nu ska vi ha riktiga id-kort, alltså id-kort som man kan använda på riktigt. Ja ni förstår. I går var jag och hämtade ut mitt kort. Och om en gammal kompis till mig, vid namn Persson skulle se id-kortet skulle han säkert påpeka att jag som vanligt ser ut som någon som hör hemma i kvinnofängelset (ni vet serien)...

Nu ska i ta en sväng på stan

Kommentarer
Postat av: Helena o Tosca

vi har också haft brandutbildning på jobbet, men nån brandfilt fick vi inte prova.

Men skoj var det!

2008-09-20 @ 20:53:40
Postat av: Hannah

Helena: ja visst är det jätteroligt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback