Sumsisum

I morse blev jag väckt av en gosesugen Tristan som kom uppsmygandes i sängen och gosade ned sig bredvid mig. När han förmodligen ansåg att  hans uppdrag var uppfylt, dvs jag var vaken så ålade han sig över till J för att gosa på honom tills han vaknade. Husse är dock mer svårväckt men genom att nosa och slicka honom i ögat så vaknade även J.

Det har blivit lite dåligt med bloggande senaste dagarna, har väl egentligen inget nytt och spännande att skriva om.

I torsdags morse när vi gcik vår morgonprommis vid 06, så gick vi längs vår gata i stan. Hörde att det prasslade i buskarna, tittade men såg inget, det prasslade igen och när jag tittade nästa gång så stod det en jättefin räv 3 meter i från mig med en råtta eller kanin i munnen. Det är inte varje dag som man ser rävar inne i sthlms innerstad. Men enligt rykten så finns det de som ser rävar var och varannan dag i ett område i närheten.

Torsdagen innebar även 2 goda nyheter den ena håller jag för mig själv. Den andra var att jag upptäckte att jag fått löneförhöjning, iofs bara ynka 500 kr men med tanke på att jag hade räknat med 0 kr eftersom vi som anställdes i år redan hade fått 2008 års lön, ja då är 500 mer och bättre än 0. Och som de flesta vet kan man syrra kan man inte inte räkna med några stordåd i lönesammanhang.

I måndags hade vi extra bostadsrättsföreningsmöte, vilket fick mig att inse att de flesta i föreningen är rätt puckade i alla fall när det kommer till en av sakerna som skulle avhandlas. Att vi ska få gratis bredband och digitaltv från comhem, dvs det ska ingå i avgiften. Redan i går fick vi vår digitalbox och eftersom det nu blir gratis, dvs grundutbudet så fläskar vi på med largepaktetet (men det får vi betala för), dvs massa kanaler att titta på.. Vi som tittar så mycket på tv ;) 

Undra vad man ska göra i dag.. Städa kan tänkas stå på dagsordningen. sedan så får vi se.

Kommentarer
Postat av: daddy

Uj nu kommer J att få fyrkantiga ögon :~)

2008-09-20 @ 11:12:30
Postat av: Hannah

Papps: men det har han ju redan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback