Vav:a

Medan jag är sjuk passar jag även på att vav:a = Vård av vovve.
I går kväll efter att Tristan fått sin kvällsmat gick vi på vår sedvanliga kvällsprommis. Han kissade, bajsade och var pigg och på gott humör. Plötsligt så stannade han och kräktes upp all mat. Under kvällen kräktes han ett antal gånger, då bara vätska. Han var så ämlig och mådde inte alls bra, han smaskade, sväljde och hade sig.
 Trodde att jag skulle få springa upp en massa i natt, men icke. När jag vaknade nu på morgonen var min första tanke: gud jag har sovit hela natten, Tristan har inte väckt mig, lever han? Kraxade ur mitt ett: Tristan och fick till svar ett: dunk dunk dunk (= vifta på svansen).  
Nu på morgonen sitter han fortfarande och sväljer, och smaskar så som han gjorde i går kväll när han kräktes men han har inte kräkts mer sedan i natt. Han har druckit vatten och är piggare men vi avvaktar med mat. 
Skulle tro att han har stoppat i sig något olämpligt ute.. Han är bra på sånt, han är som en dammsugare.

Stackars Tissetatten!

Kommentarer
Postat av: La Famiglia

Jag tycker inte Tristan är en speciellt bra dammsugare. JAg tycker vi har en bättre modell här hemma. Troligen är vår modell en vidareutveckling av er. Och det är alltid lika nervöst när hon har fått i sig något som man inte han se vad det var.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback