Vilken middag

Gårdagens middag på Clas på Hörnet var bland det godaste jag ätit.
De hade en speciell alla hjärtans dags meny och till det köpte vi ett vinpaket.
Först fick vi ett glas mousserande som fördrink, jättegott vin.
Sedan kom förrätten som bestod av en hummersoppa med pilgrimsmussla, till det drack vi vitt vin.
Varmrätten var Halstrad marulk med blomkålskräm, rödbetor, liten äppelsallad och tryffelvinaigrette, även till fisken blev det ett glas vitt. 
Sist men inte minst så kom efterrätten som var Creme brûlée med hallonsorbet och till det drack vi ett gott dessertvin.
Sedan blev det kaffe och punch till J och te och bailys til mig.
Gud vilken god middag. Kan varmt rekommendera detta ställe. Jättemysig miljö och bra service.

Nu i kväll har vi festat till på raggmunk och stekt fläsk, inte helt fel det heller. 

Kommentarer
Postat av: La famiglia

Jag vill också ha raggmunk, mycket hellre än blomkålscreme, men det är ingen hemma hos mig som tycker om fläsk.

Postat av: Hannah

La: men blomkålscremen var jättegod.. raggmunk är också väldigt gott :D

2009-02-16 @ 10:54:27
URL: http://takycard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback