Impuls

eller när jag tänker efter så var det väl inte riktigt impulsshoppning, inte med tanke på att vi har tittat på föremålen i snart ett år men inte fått tummen ur..

Men vi börjar väl från början..
Sov urdåligt i natt, antar att det var fullmånen som spökade. På vår morgonprommis i vanadislunden träffade vi Svea, svea var en inte allt för gammal ESS-valp, såå söt.
Fick för mig att jag skulle städa Tristans öron, sedan åkte saxen fram och jag klippte lite här och lite där och OPS! vad korta benen (eller i alla fall håret på benen) blev, menmen det växer snart ute. När det sedan låg en halv lagotto på golvet var det passande att städa lägenheten och därefter var det dags för en prommis.
J ville gå på gärdet och jag ville gå vid lilla skuggan. Tog först en sväng med bilen då den behövdes motioneras och J fick som han ville, det blev gärdet. Jag gillar verkligen inte att gå på gärdet, så jäkla mycket hundar och alla springer lösa och ska bestämt lukta Tristan i röven, jag blir lika sur varje gång. Åter vid bilen tyckte J att vi skulle ta en sväng till Lidingö för där har vi aldrig varit. Eftersom det var mörkt så såg vi inte så mycket men på okq8 så fanns det spolarvätska till mig och kaffe till J.

Efter vårt mycket spännande äventyr på lidingö var vi utsvultna och sugna på Birger Kung och det enda BK vi vet är ute i närheten av La famiglia. Mätta och belåtna styrde vi sedan bilen mot Ikea för att impulsshoppa sängstomme och byrå i hemnes-serien. men som jag skrev ovan så är det väl inte så mycket impuls när man har spanat i snart ett år men bara inte kommit sig för. I morgon förmiddag får vi sakerna hemkörda. Vi kom till ikea 30 min innan de stängde så vi hann inte spana på så mycket annat, får bli en annan gång.

Under vår bilfärd denna eftermiddag har vi sett ett antal poliser som tycks vara på jakt efter fartsyndare...

Nu ska jag ta med mig prinsen ut på en prommis.

Kommentarer
Postat av: La famiglia

Så nära och utan att höra av sig. Är det straffet för att jag inte ringde i fredags när jag var på Roslagsgatan i fredags utan att höra av mig?

Postat av: Hannah

la: jag tänkte tanken men tänkte sedan att ni är säkert busy...

2009-01-11 @ 23:01:13
URL: http://takycard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback