Ny vecka

Mina hundra arbetsdagar i rad, eller i alla fall 7 fick ett välkomnat avbrott då jag blev ombedd att jobba natt i natt. Därmed har jag varit hemma i dag och kommer vara hemma i morgon också, men då kommer jag att sova bort halva dagen.

Hade en massa energi i morse och fick därmed tummen ur och putsade alla fönster. Det var välbehövligt. Vilken skillnade det blev. Vi har en vältrafikerad väg utanför vardagsrumsfönstrena så det blir nog snart smutsigt igen, men det är lättare att hålla efter nu när det blir vår.
Förövrigt har jag inte gjort så mycket i dag, J har jobbat hemma i dag då han är snorförkyld. Skulle inte förvåna mig om jag blir smittad :P
Helgen som var spenderade jag på jobbet, det var rätt lungt. Då det fattades en undersköterska och vi var tre syrror plus min bästaste inskolning så jobbade jag som undersköterska. Det var riktigt roligt och jag fick då tid att baka kanelbullar åt patienterna. 

Nu ska jag göra mig i ordning för att fara till jobbet. 

Tjing tjing. 

Kommentarer
Postat av: Lisa

oj, har ni så lite att göra att ni hinner baka bullar ;)

vilket lyxjobb

Postat av: Hannah

Lisa: det varierar mycket på mitt jobb, kan skifta från den ena timman till den andra. Ena stunden är det jättelungt, få patienter och de mår ok, nästa stund har vi fått in massa akuta patienter som har sepsis eller är döende.

Man vet aldrig vad som händer..

2009-03-31 @ 15:25:47
URL: http://takycard.blogg.se/
Postat av: Lisa

nää, jag var lite ironisk, förstår att ni har väldigt mycket. Skönt då med någon lugn dag.

2009-03-31 @ 16:29:45
URL: http://www.freewebs.com/lagottoarwen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback