De tre musketörerna

I dag har jag varit hos Lotta och Björn i Kvicksund för att pussa och gosa med Tristanbarnen. De tre gossarna är (redan) 8 veckor och det är dags för dem att flytta hemifrån. Åhh vad jag önskade att jag kunde ta med alla tre hem.
Vilka olika personligheter de var men med en sak gemensam, Tristanuttrycken. När de tittade på mig eller gjorde vissa rörelser var det som att se små mini-Tristan. De är verkligen sin far upp i dagen. :D 
Kunde förmodligen ha stannat där hur länge som helst... Myspojkar. :D Dessvärre hade jag glömt att ladda batteriet i kameran så det blev inte många foton. 

Athos är den som är lugnast. naturligtvis finns det mycket bus i honom men han var ändå lugn och lade sig nöjt intill mig och sov medan brorsorna trampade runt på honom.
Aramis är den som är mest lik Tristan, han är väldigt enveten och mest busig. Medan de andra busade tills de stupade så fortsatte Aramis. Envis som jag vet inte vad. Han höll på att ge mig en ny piercing i näsan.
Porthos var väldigt busig han också (ja vilken valp är inte det) men samtidigt den som var mest gosig. Han tycks älska att ligga som en padda, men bakbenen rakt ut. Vid flera tillfällen kom han och ställde sig framför mig med framtassarna i mitt knä sedan stod han bara där och njöt medan jag klappade/masserade ryggen på honom. En riktig gossebosse.  

Athos skall flytta till Gävle, Aramis till Finland och Porthos till Bromma.

Tack Lotta & Björn för god mat, fika och sällskap. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback