2009

Denna blogg har ju som ni märkt legat på sparlåga och varit nästintill stendöd. Nu sprattlar vi till lite (kan vara dödsryckningar) med några inlägg och en sammanfattning av året som passerat.
Kan snabbt konstatera att 2009 inte riktigt var mitt år, ett på många sätt konstigt år... Har mått så dåligt och därför blev bloggen lidande, och nu när jag ska summera året är det svårt att komma i håg vad som hänt...
Jag vill rikta ett stort tack till familj, vänner och kollegor för omtanke och stöd när jag mått dåligt.

Januari 
Jobbade en del natt och gillade det, fick mer tid hemma och mer tid för Tristan. Missade att det fanns en nattjänst på jobbet vilket förmodligen var lika bra med tanke på vad som skulle komma. Förövrigt hände det inte så mycket spännande denna månad. 

Febrauri
Fick frågan om det var en kastanjehund jag hade...
Påbörjade ett roligt projekt på jobbet, (slutrapporten ska in senaste torsdag) som innebär att jag granskar alla cytostatikajournaler och läkemedelsjournalerna i det program vi använder. Detta har under året gett mig tillfälle att tjata hål i huvudet på våra läkare och dra dem i öronen när de gör fel. 
Tristan passade på att bli så pass magsjuk att han var tvungen att spendera 48 h på albano djuksjukhus. Innan vetten konstaterade magsjuka misstänkte de något fel på tarmen och att en operation kanske skulle bli nödvändig. Samma kväll skulle vi på 30-års fest, en fest som för mitt lag inte var så festlig eftesom jag inte visste hur det var med Tristan.

Mars
och årets första fika utomhus vid rosendahl.
Var på opera för första gången i mitt liv, såg Macbeth, mycket bra. 
Helena & Tosca var och hälsade på oss, det blev SLRK:s årsmöte och freestyletävling den helgen.
Var på E & E:s  trevliga 60-års kalas.

April
Var ute och svirade ordentligt med mina finaste kollegor på wallmans, superrolig kväll.
Tristan och jag tog tåget ned till Hässleholm för att spendera en supermysig helg med Mia och Salma. Tristan tog sitt danska cert och blev dansk utställningschampion. I danmark träffade vi på trevliga Cathrine och Nui.
Det var nog denna månad som jag började att må skumt (eller var det tom tidigare?).

Maj
och alla symtomen eskalerade och jag mådde pyton, snittade 4 h sömn per natt. Fick tack vare vår superbästa och finaste läkare F på jobbet åka gräddfilen (att endast vänta 10 dagar tycker jag är gräddfil) till st göran och en endokrinolog och fick där diagnosen hypertyreos. Läkaren ville sjukskriva mig en månad men jag tvärvägrade, hade aldrig klarat att vara hemma, då hade jag klättrat på väggarna. Med jordens bästa kollegor var det så värt att vara på jobbet. Raraste Ul:en var snäll och skrev ut sömntabletter till mig så att jag fick sova på helgerna i alla fall. Var även en sväng till Finland där Tristan visade sig från sin allra bästa sida och kammade hem ett cert = finsk utställningschampion och slutade dagen som BIG-2:a. I finland bodde vi hos och umgicks med Terhi som har Tristandottern Sera. Så roligt att träffa dem. :D 
Väl på svensk mark igen gavs sig Tristan ut på frieri med Ida.
Hesiodos hade jordens trevligaste och roligaste kennelträff.
Skulle spela brännboll med jobbet men på grund av spöregn blev det vin och picknickande i personalrummet istället, dock ett stort manfall, ändock en väldigt trevlig kväll.

Juni
Vad hände i juni? 
Finfina kollegan Jennie och jag var på festivalen Where the action is... Vilken dag/kväll/natt. Regn regn regn regn, vin vin vin vin, trevligt sällskap och barbapappa-stalj... och bra musik
Var på återbesök till endokrin, min medicin justerades i dos och jag mådde lite bättre. Läkaren skrev dock en akutremiss till psykolog (som jag dock aldrig hörde något av). 
Månaden avslutades med grillfest hos finaste bästaste Lee och sedan rumpskakning på lokal med Katarina.

Juli
Hade finbesök av bästaste Magnuz, vi var på konsert och såg Freddie Wadling, Anna Ternheim och Thåström.
Jag var nog rätt nära en krasch.. Min chef tvingade mig mer eller mindre till sjukskrivning i 2 veckor, nu är jag förevigt tacksam för det. det blev en vecka hemma hos mamma och pappa. Sedan påbörjades semester i 4 veckor.
De tre musketörerna föddes. :D

Augusti
Semester semester.. Det blev 2 veckor i grekland, det var trevligt men när man inte mår så bra var det svårt att riktigt njuta. Efter en vecka hade jag grym hemlängtan. Väl hemkomna blev det släktträff och valpmys.
Återgick till jobbet med nya krafter.

September
Tristan fyllde veteran och gjorde premiär i veteranklassen i Högbo och på Raduno. Hade en superrolig helg med härliga människor i högbo.

Oktober
Hade trevligt besök från Lund, Sara & Peter. Vad hände mer denna månad? 
Minns ej

November
Fyllde jämt. 
Var på jordens bästa konsert med Placebo och finfint sällskap i form av Erika. Åt god mat, drack vin med Erika & Nina. Hann även med jordens mysigaste konsert med Anna ternheim tillsammans med jennie.

December
Skulle fått skånebesök som tyvärr uteblev. :( Hoppas att ni kan komma en annan gång Fick istället uppsalabesök. :D årligt besök på stora sthlm, dock utan Tristan eftersom jag missade att anmäla. Fick ledigt i 10 dagar runt jul så julen spenderades hemma hos mamma och pappa. Nyår spenderade jag jobbandes.

Skulle som vanligt behöva läsa igenom men jag orkar inte. Nu väntar jag finfint sällskap. :D 


Nu hoppas jag att 2010 blir ett bättre år.. Jag mår bra mycket bättre nu och jag har en del spännande saker på g.. En Japanresa och så ska jag börja plugga igen.. Jobba 100 % och plugga 50%, får se hur det går... 
   

Kommentarer
Postat av: Lisa och Arwen

Praise for the return of the Tristan-blogg. Även om den är tillfällig. 2010 blir ett bra år, det känner jag på mig. =)

Postat av: Hannah & Tristan

Lisa: det blir väl lite vad man gör det till.. eller hur. Jag får ställa mig in på ett bra år!

2010-01-06 @ 16:37:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback